Praxis Fremdsprachenunterricht

Beiträge in dieser Ausgabe

Aus der Rubrik Multimedia

1 Credit
Zum Beitrag
 

Faszination Harry Potter

Ein Plädoyer für den Einsatz des Originaltextes
1 Credit
Zum Beitrag

Der einzige authentische Text, den mehrere Englischlehrwerke für die Sek. I in eine Unit einbauen ist J. K. Rowlings „Harry Potter and the Philosopher’s Stone“. Während „Camden Town“ (2009) jedoch authentische Auszüge abdruckt, adaptiert „Green Line“ (2006) diese so sehr, dass nicht mehr von Authentizität gesprochen werden kann.

Narrative meets poetry

American novels in verse for teens
1 Credit
Zum Beitrag

Motivating even reluctant readers to appreciate literature in an English class is no easy task to live up to. Choosing a variety of genres and short texts is one of the keys to making students enjoy reading literary texts. Verse novels can be a great source of motivation even for reluctant readers.

„Shop, cook, go! Canadian style“

A project for at risk-students
2 Credits
Zum Beitrag

This article presents the ideas, material and the results of a project that combines a multisensory approach with task-based learning to teach at-risk and special-needs students. The language project Canada was designed and prepared with teacher trainees from the Goethe University in Frankfurt and with English teachers at the Weißfrauenschule (a school for special-needs students) in downtown Frankfurt.

Apocalypse movies

"Perfect Sense" von David Mackenzie
1 Credit
Zum Beitrag

Apokalypsenfilme, die das Ende oder Beinahe-Ende der Menschheit beschreiben, eignen sich durchaus für den Unterricht – jedenfalls dann, wenn es sich dabei nicht um die gängigen, meist nur auf grelle Effekte abzielenden Hollywood-Blockbuster handelt.

Gegenstände erzählen Geschichten

Aus der Rubrik Ideenkiste
1 Credit
Zum Beitrag
 

What should it be?

Aus der Rubrik Sprachbewusst
1 Credit
Zum Beitrag
 

Social romanticism in children’s tales

Aus der Rubrik Kultour
1 Credit
Zum Beitrag
 

Arbeitsblätter und Folie zum Thema „Feathers"

2 Credits
Zum Beitrag