Praxis Fremdsprachenunterricht

Beiträge in dieser Ausgabe

Innovative Authoring Tools

1 Credit
Zum Beitrag

The web is rife with tools for composing all sorts of texts, with certain webtools becoming popular in the classroom (e. g. Google Docs, Prezi, Book Creator). Below is a collection of web tools offering a slightly alternative approach to digital and multimodal composition.

Digital Narratives

Exploring new practices of ‘reading’ and ‘play’
1 Credit
Zum Beitrag

Digital Narratives, stories told in digital spaces and/or written using digital means, shed new light on the intersection of ‘the literary’ and ‘the digital’ and of ‘reading’ and of ‘play’. Consequently, there is a call for a substantial pedagogy to meet the possibilities of such technical innovations as fits into an encompassing consideration of an evolving – and excitingly new – field.

Mündliches Üben in schriftlicher Form

Digitale Zusammenarbeit mit Shared-Documents-Technologien
1 Credit
Zum Beitrag

Schreiben lernt man durch Schreiben, Sprechen lernt man durch Sprechen. Oder nicht? Die Generation WhatsApp kommuniziert mündlich in schriftlicher Form. Mit Shared-Documents-Technologien greift man diese Entwicklung in kollaborativen Schreibprojekten auf.

Produsing digital texts

Das Potential von digital storytelling im Englischunterricht nutzen
1 Credit
Zum Beitrag

Dieser Beitrag situiert die Praxis des digital storytelling im Kontext des digital age und seiner spezifischen Anforderungen an die Lernenden von heute. Zudem wird aufgezeigt, wie das Erstellen einer digital story sich zur Förderung verschiedener Kompetenzbereiche des Englischunterrichts eignet. Abschließend wird der konkrete Prozess von der ersten Idee bis zur fertigen digital story anhand eines Beispiels...

Die 10 besten Webseiten 2018

1 Credit
Zum Beitrag

Aus der Rubrik IDEENKISTE

Collective Nouns

1 Credit
Zum Beitrag

Aus der Rubrik SPRACHBEWUSST

Black Tie

1 Credit
Zum Beitrag

Aus der Rubrik KULTOUR